blog fundacji internetPR.pl
w serwisie internetpr.pl
środa, 08 października 2008
Kolejna edycja Rewolucji w Komunikacji

14 października w siedzibie Agory odbędzie się VIII seminarium z cyklu „Rewolucja w komunikacji”. Tematem najnowszego spotkania będą wyniki badania o nazwie „Never Ending Friending”, które pokazują siłę relacji oraz potencjał społeczności interaktywnych w komunikacji marketingowej.

Agencja komunikacji interaktywnej Hypermedia (Isobar), przeprowadziła na przełomie sierpnia i września 2008 roku polska edycję badania o nazwie „Never Ending Friending”. Badanie zostało zrealizowane na wybranych polskich serwisach społecznościowych przy współpracy agencji badawczych Synovate oraz Gemius SA.

Inspiracją i podstawą do polskiej edycji „Never Ending Friending”, było badanie jakie w 2007 roku sieć Isobar oraz dom mediowy Carat przeprowadziły w Stanach Zjednoczonych. Badanie o nazwie „Never Ending Friending”, dotyczyło przede wszystkim użytkowników serwisu społecznościowego MySpace, a jego celem było zrozumienie wpływu serwisów społecznościowych na codzienne życie ich użytkowników, analizy wzrostu i siły marketingowej tych serwisów oraz poznanie ich znaczenia w budowaniu marek.

Celem pierwszej, polskiej, edycji badania „Never Ending Friending” było zrozumienie, jaką rolę pełnią serwisy społecznościowe w życiu polskich internautów i w jaki sposób korzystają oni z takich stron. Wyniki naszych badań są szczególnie istotne z punktu widzenia marketera, ponieważ pokazują w jaki sposób można efektywnie wykorzystać obecność marki w serwisach społecznosciowych. Analizy posłużyć mogą do zbudowania prawdziwie przyjacielskich relacji z uczestnikami tych portali, a ostatecznie przyczynić się do stworzenia istotnych relacji z grupą docelową. Budowanie silnych i pozytywnych relacji z użytkowników z marką, wpływa na kreowanie wizerunku samego marketera. .

Na seminarium zapraszamy do Agory już we wtorek, 14 października.


Projekt seminariów „Rewolucja w komunikacji” realizowany jest przez portal Gazeta.pl i Fundację InternetPR.pl od 2006 roku. Jego głównym celem jest obserwacja, analiza i upowszechnianie pozytywnych zmian zachodzących w komunikacji społecznej, a związanych z internetem. Częścią projektu są seminaria poświęcone najważniejszym trendom, technikom i narzędziom nowoczesnej komunikacji, na które serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych.
W ostatnich latach spotkania gromadziły przeszło setkę słuchaczy – specjalistów z branży marketingowej i PR, dziennikarzy i znanych blogerów.

W VIII seminarium udział wezmą:

Agata Kusińska, Hypermedia
Krzysztof Jodłowski, Synovate
Jadwiga Przewłocka, Gemius
Jan Zając, UW
Dominik Batorski, UW
David Pullan, Isobar
Marta Adamczyk, Agora
Michał Feliksiak, CBOS
Michał Wenzel, CBOS

W trakcie prezentacji liczymy na interaktywną dyskusję uczestników z prelegentami, co umożliwi nam wzajemną wymianę poglądów.

Wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w najbliższym spotkaniu zapraszam do rejestracji na stronie www.rewolucjawkomunikacji.pl

Z powodu ograniczonej liczby miejsc zastrzegamy wejście na konferencję po otrzymaniu przez uczestników mailowego potwierdzenia zgłoszenia.

W razie dodatkowych pytań lub sugestii odnośnie projektu „Rewolucja w komunikacji” proszę o kontakt.

Kaja Rud Gabriela Hankus-Matuszek
Menedżer ds. Projektów PR Manager
Dział Marketingu Pionu Internet Agencja Hypermedia
Agora SA


czwartek, 18 września 2008
12 września odbył się kolejny PoRanek z PRem

W ubiegły piątek, 12 września, w siedzibie Agory odbył się kolejny już PoRanek z PRem, którego gośćmi specjalnymi były: Eliza Misiecka, założycielka i szef agencji Genesis PR oraz Urszula Głowicka, Senior Account Manager w Genesis PR.

Na spotkanie przybyło około 30 osób, zarówno aktywnych PRowców, jak i dopiero co rozpoczynjących swoją przygodę z PRem.

Eliza Misiecka opowiadała o budowaniu dobrych relacji z mediami, a nastepnie wytłumaczyła jak poprawnie pisać informacje prasowe. Uczestnicy spotkania zostali podzieleni na grupy i mieli okazję spróbować swoich sił w pisaniu notatek prasowych, z których każda została później skomentowana. Najlepiej przecież uczyć się na cudzych błędach!

Zapraszamy serdecznie na kolejne PoRanki z PRem, informacja o których z pewnością ukaże się już wkrótce.

19:09, ludmila.sandros
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 07 września 2008
Rewolucja w Komunikacji - 18 września

 

W drugiej połowie września w siedzibie Agory odbędzie się VII seminarium z cyklu „Rewolucja w komunikacji”. Temat najnowszego spotkania to: „Virtual worlds, virtual communication”.

Projekt seminariów „Rewolucja w komunikacji” realizowany jest od 2006 roku. Jego głównym celem jest obserwacja, analiza i upowszechnianie pozytywnych zmian zachodzących w komunikacji społecznej, a związanych z internetem. Częścią projektu są seminaria poświęcone najważniejszym trendom, technikom i narzędziom nowoczesnej komunikacji, na które serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych.
W ostatnich latach spotkania gromadziły zawsze przeszło setkę słuchaczy – specjalistów z branży marketingowej i PR, dziennikarzy i znanych blogerów.

Na najbliższe seminarium dotyczące  komunikacji w wirtualnym świecie zapraszamy do Agory już  w czwartek, 18 września.

Tematyka najbliższego spotkania zostanie poświęcona szeroko rozumianemu pojęciu komunikacji w grach i serwisach społecznościowych w internecie. W seminarium udział wezmą:

Marek Piotrowski, FF Creation
Wojciech Bącal i Michał Dyrda, Pixelate Ventures
Marek Wróbel, Neuron
Sebastian Nanasik, Cybersport.pl
Robert Stalmach, Agora SA
Adam Dyba, Afilo.pl
Michał Nowicki i Łukasz Wiśniewski, Gram.pl
Sylwester Czaplicki, NEW.CON10T
Bartłomiej Juszczyk, Adweb
Radosław Zaleski, Agora SA

W trakcie prezentacji liczymy na interaktywną dyskusję uczestników z prelegentami, co umożliwi nam wzajemną wymianę poglądów.

Wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w najbliższym spotkaniu zapraszam do odwiedzenia strony www.rewolucjawkomunikacji.pl

Z powodu ograniczonej liczby miejsc zastrzegamy wejście na konferencję po otrzymaniu przez uczestników mailowego potwierdzenia zgłoszenia po uprzedniej rejestracji.

W razie dodatkowych pytań lub sugestii odnośnie projektu „Rewolucji w komunikacji” proszę o kontakt.

Kaja Rud
Menedżer ds. Projektów
Dział Marketingu Pionu Internet
Agora SA

Kolejne "PoRobocie" już za nami.

 

3 września w Klubie Level odbyło się kolejne spotkanie z cyklu "PoRobocie". Od godziny 19.00 do klubu zaczęli napływać spragnieni odpoczynku po robocie PRowcy. Na spotkaniu zgromadziło się przeszło 40 osób. Każdy miał okazję spróbować drinka PRowca w dwóch różnych wersjach :)

Tym razem zebrani mieli okazję posłuchać o roli magazynu firmowego w komunikacji wewnętrznej. Mariola Piotrowska z Agencji Ikropka oraz Krzysztof Małecki z GETIN Holding, opierając się na własnych doświadczeniach wytłumaczyli dlaczego komunikacja wewnątrz firmy jest taka ważna i przybliżyli zebranym proces powstawania tego typu magazynów.
Goście dostali też gazetkę okolicznościową "Punkt dla Twojej firmy" oraz egzemplarze magazynu "Getinside". Po prezentacji jeszcze długo trwały towarzyskie i branżowe rozmowy.

Zdjęcia z imprezy jak zawsze można obejrzeć w galerii: www.porobocie.pl/foto_story/

Zapraszamy na kolejne imprezy z cyklu "PoRobocie" w każdą środę w klubie Level przy Chmielnej 9a.

piątek, 29 sierpnia 2008
Najbliższy Poranek z PRem już 12 września

12 września odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu Poranki z PRem współorganizowane przez Fundację InternetPR i Organizację Studencką AIESEC. 

Posłuchamy o sposobach kształtowania relacji PRowców z mediami, zaś w drugiej części spotkania skupimy się na metodach konstruowania informacji prasowych. Spotkanie poprowadzą Eliza Misiecka, założycielka i szef agencji GENESIS PR oraz wiceprezes Fundacji InternetPR wraz z Urszulą Głowicką - Senior Account Manager w GENESIS PR. 

Spotkanie odbędzie się 12 września o godzinie 10.00 w siedzibie Agory przy ul. Czerskiej 8/10 – wejście od ul. Czerniakowskiej. Wszystkich zainteresowanych udziałem w spotkaniu proszę o przysyłanie zgłoszeń na adres ludmila.sandros@internetpr.pl

„Poranki” skierowane są do początkujących PRowców, studentów, stażystów i praktykantów. 
Celem projektu jest przygotowanie młodych ludzi do przyszłej pracy w branży PR. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zasadami PR, a także ich zastosowaniem w praktyce. Te spotkania to nie kolejne sztywne i oderwane od rzeczywistości wykłady, ale praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

Bardzo serdecznie zapraszam wszystkich, którzy byli na poprzednich spotkaniach, a także tych, którzy chcą do nas dołączyć! :) Więcej informacji o projekcie na blogu www.porankizprem.blox.pl

13:44, karolina.rowinska
Link Dodaj komentarz »
Najbliższy Poranek z PRem już 12 września

12 września odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu Poranki z PRem współorganizowane przez Fundację InternetPR i Organizację Studencką AIESEC. 

Posłuchamy o sposobach kształtowania relacji PRowców z mediami, zaś w drugiej części spotkania skupimy się na metodach konstruowania informacji prasowych. Spotkanie poprowadzą Eliza Misiecka, założycielka i szef agencji GENESIS PR oraz wiceprezes Fundacji InternetPR wraz z Urszulą Głowicką - Senior Account Manager w GENESIS PR. 

Spotkanie odbędzie się 12 września o godzinie 10.00 w siedzibie Agory przy ul. Czerskiej 8/10 – wejście od ul. Czerniakowskiej. Wszystkich zainteresowanych udziałem w spotkaniu proszę o przysyłanie zgłoszeń na adres ludmila.sandros@internetpr.pl

„Poranki” skierowane są do początkujących PRowców, studentów, stażystów i praktykantów. 
Celem projektu jest przygotowanie młodych ludzi do przyszłej pracy w branży PR. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zasadami PR, a także ich zastosowaniem w praktyce. Te spotkania to nie kolejne sztywne i oderwane od rzeczywistości wykłady, ale praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

Bardzo serdecznie zapraszam wszystkich, którzy byli na poprzednich spotkaniach, a także tych, którzy chcą do nas dołączyć! :) Więcej informacji o projekcie na blogu www.porankizprem.blox.pl

13:34, karolina.rowinska
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 26 sierpnia 2008
InternetPR uruchamia nowy newsletter

20 sierpnia InternetPR  uruchomił nowy, funkcjonalniejszy newsletter.

 

Nowa odsłona newslettera jest ciekawsza i bardziej przystępna dla użytkowników. Do tej pory codzienna porcja informacji była przedstawiana jedynie w formie tekstowej, teraz dostępna jest w wersji HTML.

Codzienny mailing zawiera bieżące wiadomości z życia branży Public Relations , artykuły prasowe związane z PRem, marketingiem i mediami, informacje na temat zmian personalnych oraz przegląd najnowszych notek z najważniejszych blogów traktujących o mediach.

Subskrypcja newslettera dostępna jest na stronie www.internetpr.pl.

Za projekt newslettera odpowiedzialna jest Karolina Rowińska, Dyrektor Biura Fundacji InternetPR. Od strony graficznej i funkcjonalnej newsletter opracowała firma Ideo.



11:44, karolina.rowinska
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 25 sierpnia 2008
PoRobocie finansowe wraca po wakacjach.

W końcu, po długiej przerwie wakacyjnej ponownie rusza cykl spotkań „PoRobocie”.

Na spotkanie inaugurujące nowy sezon zapraszamy wszystkich PRowców już 3 września jak zwykle do klubu Level.

Tym razem tematem prezentacji będzie :

„Rola magazynu firmowego w komunikacji wewnętrznej”.

Swoimi doświadczeniami z tej dziedziny podzielą się Krzysztof Małecki z GETIN Bank oraz Mariola Piotrowska z Agencji Ikropka. Dla przybyłych nie zabraknie też innych atrakcji. Zapraszamy szczególnie wszystkich zainteresowanych PRem finansowym.

Chętnych zapraszamy 3 września do klubu Level przy ul. Chmielnej od godz. 19.

Zainteresowanych prosimy o potwierdzenie przybycia na stronie http://www.porobocie.pl/formularz_spotkan/

wtorek, 05 sierpnia 2008
Kolejny PoRanek z PRem za nami

Wczoraj, 4 sierpnia w siedzibie Agory odbył się trzeci PoRanek z PRem. Mimo wakacji, frekwencja dopisała - na sali było około 30 osób.

O znaczeniu i roli kreatywności w Public Relations opowiedział Sebastian Łuczak z agencji Eskadra Publica. Na przykładzie promocji większych i mniejszych miast pokazał jak łatwo zrobić interesujace akcje nie mając zbyt dużych nakładów finansowych. W końcu liczy się przecież pomysł.

Po prezentacji wywiązała sie dyskusja dotycząca możliwości promocji poszczególnych regionów. Padały takze pytania o bieżące akcje PRowskie, ktore możemy obserwować na co dzień.

Kolejne spotkanie już na początku września - wszystkich zainteresowanych udziałem w projekcie zapraszam na bloga - www.porankizprem.blox.pl

12:24, karolina.rowinska
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 29 lipca 2008
Rada Etyki PR wydała opinię w sprawie IMM
Opinia Rady Etyki Public Relations

1. Rada Etyki Public Relations (REPR) otrzymała wniosek Związku Firm Public Relations (ZFPR) o wydanie opinii w sprawie informacji promocyjnej Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), powołującej się na współpracę z firmami zrzeszonymi w ZFPR, która została zamieszczona w Proto.pl. Informacja promocyjna IMM nie była w żaden sposób uzgadniana z firmami należącymi do ZFPR ani z samym ZFPR.

 2. REPR uzyskała też stanowisko IMM, podtrzymujące wszystkie dane i oceny zawarte w informacji promocyjnej. Jednocześnie IMM krytycznie odnósł się do samej REPR, podważył jej obiektywizm i podważył prawo do wypowiedzi w tej sprawie.

3. Mimo przedstawionych zastrzeżeń IMM, Rada Etyki Public Relations postanowiła wydać opinię w tej sprawie ze względu na generyczny i powszechny w środowisku PR charakter zjawiska, tj. używania nazw firm, organizacji, produktów, relacji biznesowych, etc. w materiałach informacyjnych i promocyjnych innych instytucji, w tym agencji PR. Kontrowersja pomiędzy ZFPR a IMM stanowi jedynie punkt wyjścia do opinii REPR, która dotyczy wielu podobnych przypadków spotykanych w polskim i zagranicznym PR.

4. Według Rady Etyki Public Relations do dobrych praktyk w PR należy uzyskiwanie zgody klientów, partnerów biznesowych, kontrahentów i odbiorców na użycie ich nazw, marek, relacji biznesowych etc. w materiałach informacyjnych i promocyjnych innych firm, instytucji i agencji PR.

Z profesjonalnego i etycznego punktu takie zachowanie jest (i powinno być) standardem obowiązującym w polskim PR, podobnie jak dzieje się to w PR w innych krajach albo w innych branżach.

5. Przykładem tej dobrej praktyki jest konieczność uzyskiwania pozwolenia obu stron kontraktu (dostawcy oraz odbiorcy towarów i usług) na opisanie go w studium przypadku przeznaczonym do celów promocyjnych lub edukacyjnych.

      

      6. REPR zwraca uwagę, że brak zgody kontrahenta na użycie jego nazwy w materiałach informacyjnych i promocyjnych albo niepoinformowanie go o takim działaniu stanowi naruszenie powszechnie obowiązujących standardów profesjonalnych w PR. Jednocześnie podważa zaufanie między uczestnikami życia gospodarczego i w istocie jest szkodliwe dla strony lekceważącej dobre praktyki PR, choć może jej przynieść krótkotrwały efekt promocyjny.
15:03, karolina.rowinska
Link Dodaj komentarz »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 14