blog fundacji internetPR.pl
w serwisie internetpr.pl
poniedziałek, 24 września 2007
Nowa osoba w Fundacji!

Od lutego prowadzeniem biura Fundacji InternetPR.pl i wszystkimi papierkowymi sprawami z nią związanymi zajmowała się Ola. Teraz Ola nas opuszcza i na rok wyjeżdża na studia do USA, ale do grudnia będzie zajmowała się organizacją fundacyjnych imprez.

Teraz ja będę zajmowała się pracą Fundacji. Mam na imię Karolina, studiuję na IV roku polonistyki na UW i mam nadzieję, ze równie dobrze jak moja poprzedniczka poradzę sobie z prowadzeniem Fundacji :)

Oli bardzo dziękujemy za pracę i pomoc i trzymamy kciuki za powodzenie jej amerykańskiej przygody! :)

niedziela, 09 września 2007
Największe polskie badanie blogosfery! ... już 12 września

W ramach wspólnego projektu Gazety.pl i InternetPR.pl Rewolucja w Komunikacji








zapraszamy na seminarium "Największe polskie badanie blogosfery!”

Data: 12 września 2007
Miejsce: siedziba Agory, ul. Czerska 8/10, sala konferencyjna
Czas: 10.00-15.00

WSTĘP WOLNY!


PROGRAM SEMINARIUM:
    15’ 10.00-10.15
Przywitanie gości
Dominik Kaznowski – AGORA S.A i Sebastian Łuczak - Łuczak PR
    45’ 10.15-11.00
Prezentacja wyników od strony badawczej
Po raz pierwszy zaprezentowane zostaną wyniki badania blogosfery zrealizowanego przez Gemius SA w partnerstwie z platformą blox.pl (Agora SA). Wyłania się z nich segmentacja blogerów oraz opis ich aktywności obejmującej pisanie blogów, ich czytanie i komentowanie. Blogerzy ujawnili, ile czasu poświęcają swoim blogom, czemu je piszą oraz jak sprawdzają ich popularność. Badanie sprawdziło także zależności między światem realnym a życiem blogosfery, jej wiarygodność i wartość dla użytkowników.

Artur Zawadzki (Gemius)
    45’ 11.00-11.45
Prezentacja blogera: "Influencers - power of blogs"

O blogach często myśli się w kategoriach pamiętników nastolatek lub co najwyżej stron studentów. Tymczasem okazuje się, że to mit. Osoby, piszące, komentujące czy czytające blogi do "creme de la creme" polskich użytkowników sieci. To osoby, które odgrywają kluczową rolę w kreowaniu obrazu świata jaki znamy.

Dominik Kaznowski (Blox.pl)
    15’ 11.45-12.00
Przerwa na kawę
    45’ 12.00-12.45
Prezentacja od strony socjologicznej
W naszym wystąpieniu będziemy mówić o blogach i społeczności blogerów z perspektywy psychologii społecznej i socjologii. Pokażemy w jaki sposób analiza sieci społecznych może pomóc w opisaniu i zrozumieniu procesów dziejących się w blogosferze. Analiza całości sieci hipertekstowych odnośników, którymi blogi połączone są ze sobą i z innymi stronami internetowymi, pozwala między innymi na wskazanie kluczowych nadawców i pokazanie znaczenia wzajemnego powiązania linkami.

Jan Zając (Wydział Psychologii UW)

Kamil Rakocy (Instytut Studiów Społecznych UW)

    45’ 12.45-13.30
Prezentacja wyników w kontekście public relations

Jak rozprzestrzenia się informacja poprzez blogi? Kiedy ma realną wartość dla czytających? Jak blogi mogą wpłynąć na pracę PRowca?

Sebastian Łuczak (Łuczak PR)
    45’ 13.30-14.15
Porównanie polskiej i światowej blogosfery

Czy jesteśmy w ogonie czy w awangardzie światowej? Czy korzystamy z tych samych narzędzi co świat? Czego świat może nauczyć się od nas?
Michał Wolniak (Heureka)
    45’ 14.15-15.00
Jaka jest polska blogosfera? - dyskusja z salą