blog fundacji internetPR.pl
w serwisie internetpr.pl
wtorek, 29 lipca 2008
Rada Etyki PR wydała opinię w sprawie IMM
Opinia Rady Etyki Public Relations

1. Rada Etyki Public Relations (REPR) otrzymała wniosek Związku Firm Public Relations (ZFPR) o wydanie opinii w sprawie informacji promocyjnej Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), powołującej się na współpracę z firmami zrzeszonymi w ZFPR, która została zamieszczona w Proto.pl. Informacja promocyjna IMM nie była w żaden sposób uzgadniana z firmami należącymi do ZFPR ani z samym ZFPR.

 2. REPR uzyskała też stanowisko IMM, podtrzymujące wszystkie dane i oceny zawarte w informacji promocyjnej. Jednocześnie IMM krytycznie odnósł się do samej REPR, podważył jej obiektywizm i podważył prawo do wypowiedzi w tej sprawie.

3. Mimo przedstawionych zastrzeżeń IMM, Rada Etyki Public Relations postanowiła wydać opinię w tej sprawie ze względu na generyczny i powszechny w środowisku PR charakter zjawiska, tj. używania nazw firm, organizacji, produktów, relacji biznesowych, etc. w materiałach informacyjnych i promocyjnych innych instytucji, w tym agencji PR. Kontrowersja pomiędzy ZFPR a IMM stanowi jedynie punkt wyjścia do opinii REPR, która dotyczy wielu podobnych przypadków spotykanych w polskim i zagranicznym PR.

4. Według Rady Etyki Public Relations do dobrych praktyk w PR należy uzyskiwanie zgody klientów, partnerów biznesowych, kontrahentów i odbiorców na użycie ich nazw, marek, relacji biznesowych etc. w materiałach informacyjnych i promocyjnych innych firm, instytucji i agencji PR.

Z profesjonalnego i etycznego punktu takie zachowanie jest (i powinno być) standardem obowiązującym w polskim PR, podobnie jak dzieje się to w PR w innych krajach albo w innych branżach.

5. Przykładem tej dobrej praktyki jest konieczność uzyskiwania pozwolenia obu stron kontraktu (dostawcy oraz odbiorcy towarów i usług) na opisanie go w studium przypadku przeznaczonym do celów promocyjnych lub edukacyjnych.

      

      6. REPR zwraca uwagę, że brak zgody kontrahenta na użycie jego nazwy w materiałach informacyjnych i promocyjnych albo niepoinformowanie go o takim działaniu stanowi naruszenie powszechnie obowiązujących standardów profesjonalnych w PR. Jednocześnie podważa zaufanie między uczestnikami życia gospodarczego i w istocie jest szkodliwe dla strony lekceważącej dobre praktyki PR, choć może jej przynieść krótkotrwały efekt promocyjny.
15:03, karolina.rowinska
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 21 lipca 2008
Fundacja InternetPR poszukuje osoby na stanowisko Koordynatora Działań Fundacji

Fundacja InternetPR poszukuje osoby na moje stanowisko. Mam szczerą nadzieję, że znajdziemy kogoś, komu ta praca sprawi tyle samo radości, co mnie :) Wszystkich zainteresowanych proszę o przesyłanie aplikacji na niżej podany adres.

 

Fundacja internetPR.pl to:

-           portal www.internetPR.pl

-           lista dyskusyjna skupiająca niemal 3500 osób lista@internetPR.pl

-           współzałożyciel Rady Etyki Public Relations www.radaetykipr.pl

-           gospodarz dnia na rzeszowskim Kongresie Public Relations www.kongrespr.pl

-           organizator Po Robocie www.porobocie.pl

-           współorganizator Rewolucji w Komunikacji www.rewolucjawkomunikacji.pl

-           współorganizator Czwartków na Foksal www.czwartki.internetPR.pl

-           współorganizator Forum Komunikacji Finansowej www.fkf.pl

-           współorganizator PoRanków z PR www.porankizprem.blox.pl

-           gospodarz blogów www.internetPR.blox.pl

-           badacz, organizator i integrator środowiska PR w Polsce

 

Być może znasz te projekty. Ale możesz je współtworzyć.

 

Fundacja internetPR.pl z siedzibą w Warszawie zatrudni pracownika, chętnie studenta, w wymiarze godzin do ustalenia.

 

Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało m.in.:

-           organizacja pracy biura fundacji

-           współpraca z partnerami

-           organizowanie spotkań

-           redakcja tekstów do serwisu internetowego

-           kontakty z mediami

-           pisanie informacji prasowych

 

Oczekujemy:

-           bystrości i entuzjazmu

-           zdolności organizacyjnych

-           umiejętności pracy samodzielnej i w zespole

-           komunikatywności

-           łatwości pisania

-           znajomość języka angielskiego

 

CV prosimy przesyłać do 31 lipca br. na adres:

info@internetpr.pl               

 

Prosimy o dopisanie następującej klauzuli „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 o ochronie danych osobowych Dz.U Nr 133 poz. 883)”.

 

 

11:52, karolina.rowinska
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 17 lipca 2008
Kolejny PoRanek z PRem już 4 sierpnia

4 sierpnia odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu PoRanki z PRem – wspólnego projektu Fundacji InternetPR i międzynarodowej organizacji studenckiej AIESEC.

 

Na najbliższym spotkaniu o kreatywności w Public Relations opowie nam Sebastian Łuczak, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Dyrektor Zarządzający agencji Eskadra Publica. Poprzednie spotkanie dotyczyło strategii w PRze – teraz czas na inwencję :)

 

Spotkanie odbędzie się 4 sierpnia o godzinie 10.00 w siedzibie Agory przy ul. Czerskiej 8/10 – wejście od ul. Czerniakowskiej. Wszystkich zainteresowanych udziałem w spotkaniu proszę o przysyłanie zgłoszeń na adres karolina.rowinska@internetpr.pl

„Poranki” skierowane są do początkujących PRowców, studentów, stażystów i praktykantów.
Celem projektu jest przygotowanie młodych ludzi do przyszłej pracy w branży PR. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zasadami PR, a także ich zastosowaniem w praktyce. Te spotkania to nie kolejne sztywne i oderwane od rzeczywistości wykłady, ale praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

Bardzo serdecznie zapraszam wszystkich, którzy byli na poprzednich spotkaniach, a także tych, którzy chcą do nas dołączyć! :) 

Więcej szczegółów dotyczących spotkania można znaleźć na blogu projektu - www.porankizprem.blox.pl 

 

12:49, karolina.rowinska
Link Dodaj komentarz »
piątek, 11 lipca 2008
VI Rewolucja w Komunikacji już 24 lipca
Projekt Rewolucji w Komunikacji powraca pełną parą. Na kolejne seminarium współorganizowane przez Fundację InternetPR i Agorę zapraszamy już 24 lipca do siedziby Agory. Temat najnowszego spotkania to: „Zdjęcia i obrazy w sieci”.

Projekt seminariów „Rewolucja w komunikacji” realizowany jest od 2006 roku. Jego głównym celem jest obserwacja, analiza i upowszechnianie pozytywnych zmian zachodzących w komunikacji społecznej, a związanych z internetem. Częścią projektu są seminaria poświęcone najważniejszym trendom, technikom i narzędziom nowoczesnej komunikacji, na które serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych.
W ostatnich latach spotkania gromadziły zawsze przeszło setkę słuchaczy – specjalistów z branży marketingowej i PR, dziennikarzy i znanych blogerów.

Tematyka najbliższego spotkania zostanie poświęcona szeroko rozumianemu pojęciu zdjęć i obrazów w internecie. W seminarium udział wezmą:
Andrzej Garapich, PBI
Piotr Wrzosiński, Softonic.com
Rafał Agnieszczak, Fotka.pl
Dorota Reykowska i Anna Choromańska, LABoratory & Co.
Tomasz Chmielewski, Photoblog.pl
Eryk Orłowski, Komitywa
Tomasz Ejtminowicz, Agora SA
Beata Żakowicz, Forrester Research
Dominik Kaznowski, Agora SA
Sebastian Łuczak, Eskadra Publica

W trakcie prezentacji liczymy na interaktywną dyskusję uczestników z prelegentami, co umożliwi nam wzajemną wymianę poglądów.

Wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w najbliższym spotkaniu zapraszamy do wejścia na stronę www.rewolucjawkomunikacji.pl .