blog fundacji internetPR.pl
w serwisie internetpr.pl
piątek, 28 listopada 2008
Prawo autorskie na usługach PR

 

Bez znajomości podstaw Prawa autorskiego bardzo łatwo o proste, ale często kosztowne potknięcia w pracy public relations” - powiedziała  Mecenas Monika Brzozowska z kancelarii prawnej specjalizującej się w ochronie wizerunku na spotkaniu Mazowieckiego Oddziału PSPR i Fundacji InternetPR z cyklu „PoRobocie”.

 
Ochrona wizerunku, umowy o przeniesienie praw bądź licencje, wykorzystywanie cudzych zdjęć i tekstów, a nawet pomysły na kampanie – to zagadnienia, z którymi praktycy PR stykają się na co dzień. Świadomość i wiedza
z zakresu Prawa autorskiego jest niezbędna, aby nie dać się złapać w pułapki.

 
Mecenas Monika Brzozowska opowiadała słuchaczom o tajnikach i zawiłościach prawa autorskiego i jego znaczeniu w codziennej pracy public relations.

 
– Utworem jest każdy przejaw działalności twórczej utrwalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. I jako taki podlega ochronie prawnej. Dotyczy to w równym stopniu powieści, obrazów, projektów graficznych, ale także opracowań dla prasy czy też prezentacji opisującej kampanię – podkreślała Monika Brzozowska z Kancelarii Prawnej Moniki Brzozowskiej.

 
Słuchacze najczęściej pytali o zapisy, jakie powinny się znaleźć w umowach o przeniesienie praw autorskich, możliwości wykorzystywania artykułów, jakie pojawiły się w prasie oraz ochronę prawną prezentacji multimedialnych.

IX seminarium z cyklu "Rewolucja w Komunikacji" - 11 grudnia

W pierwszej połowie grudnia w siedzibie Agory odbędzie się IX seminarium z cyklu „Rewolucja w komunikacji”. Temat najnowszego spotkania to: „Enterprise 2.0”.

Projekt seminariów „Rewolucja w komunikacji” realizowany jest przez portal Gazeta.pl i Fundację InternetPR.pl od 2006 roku. Jego głównym celem jest obserwacja, analiza i upowszechnianie pozytywnych zmian zachodzących w komunikacji społecznej, a związanych z internetem. Częścią projektu są seminaria poświęcone najważniejszym trendom, technikom i narzędziom nowoczesnej komunikacji, na które serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych.

W ostatnich latach spotkania gromadziły przeszło setkę słuchaczy – specjalistów z branży marketingowej i PR, dziennikarzy i znanych blogerów.

Na kolejne seminarium zapraszamy do Agory w czwartek, 11 grudnia.

Tematyka najbliższego spotkania zostanie poświęcona szeroko rozumianemu pojęciu Enterprise 2.0.

W seminarium udział wezmą:

Tomasz Karwatka, Divante

Michał Semczyszyn, Liveblend.com

Adam Zygadlewicz, Netguru

Michał Faber, Web Kwadrat

Marek Woźniak, NetPR

Szymon Klimczak, LIVECHAT Software

Paweł Preneta, Ideo

Grzegorz Rudno – Rudziński, Contium SA

Szymon Chodkowski, TransmisjeOnline

W trakcie prezentacji liczymy na interaktywną dyskusję uczestników z prelegentami, co umożliwi nam wzajemną wymianę poglądów.

Wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w najbliższym spotkaniu zapraszam do rejestracji na stronie www.rewolucjawkomunikacji.pl

Z powodu ograniczonej liczby miejsc zastrzegamy wejście na konferencję po otrzymaniu przez uczestników mailowego potwierdzenia zgłoszenia po uprzedniej rejestracji.

W razie dodatkowych pytań lub sugestii odnośnie projektu „Rewolucja w komunikacji” proszę o kontakt: kaja.rud@agora.pl

Kaja Rud

Menedżer ds. Projektów

Dział Marketingu Pionu Internet

Agora SA

13:45, ludmila.sandros
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 24 listopada 2008
Pierwsze studenckie warsztaty PR już za nami!

Przed Robotą

Międzyuczelniane środowisko PR-owców

Pierwsze studenckie warsztaty PR już za nami!

W środę, 19 listopada, klub Level gościł prawie pięćdziesiąt osób (!) zainteresowanych tematyką PR, do których dotarło nasze zaproszenie.  Cieszymy się z tak dużej frekwencji i mamy nadzieję, że spełniliśmy Wasze oczekiwania!

Podczas spotkania mieliście okazję wysłuchać co do powiedzenia na temat PR mają:

  • Marek Wróbel  (Prezes Zarządu Fundacji InternetPR.pl, Neuron PR), który mówił o tym, czym PR na pewno nie  jest
  • Paweł Soproniuk (Neuron PR), który opowiadał o zarządzaniu sytuacją kryzysową w mediach.

A wszystko po to,  żebyście mogli lepiej i bardziej krytycznie przyjrzeć się case`om, które dla Was przygotowaliśmy:

         TW Lange

         Fałszywy blog Sony

         Constar – kiełbaski po liftingu

         Winiary – salmonella w zupkach

         Stomil Olszyn – wadliwe opony

         Coca-Cola „Sięgnij po złoto”

         „Małpa w czerwonym”

         Dziadek w Wehrmachcie

         Afera insulinowa

Waszym „zadaniem domowym” jest uważne przyjrzenie się materiałom, które od nas dostaliście. Liczymy na to, że porównacie działania różnych przedsiębiorstw, dostrzeżecie różnice i podobieństwa oraz ocenicie, która firma zachowała się w sytuacji kryzysowej najlepiej, a która była na to zupełnie nieprzygotowana i poległa na polu bitwy.

Zapamiętajcie też, w którym momencie według Was, przedsiębiorstwo/ osoba mogło się zachować lepiej i inaczej rozegrać sytuację. Wszystkie uwagi i pomysły zabierzcie ze sobą w najbliższy  wtorek 25 listopada do klubu Level, gdzie będziemy je analizować i rozkładać na czynniki pierwsze.

 

Kolejne spotkanie spotkanie odbędzie się 25 listopada o godz. 18 w klubie Level (ul. Chmielna 9a)

Program:

Temat: PRaktyka

Prowadzenie: dr Monika Przybysz

Przebieg:

  • Opracowywanie schematów przebiegu sytuacji na podstawie przykładów przeanalizowanych w domu – praca w grupach
  • Korekta i przedstawienie modeli zachowań

Przypominamy, że to będzie ostatnie spotkanie przed finałem, do którego mogą zakwalifikować się jedynie te osoby, które uczestniczyły przynajmniej w jednym warsztacie !

Zapraszamy także tych, którym nie udało się być z nami w środę. Jeżeli chcecie otrzymać case’y do przeanalizowania zaznaczcie to w mailu.

Zgłoszenia prosimy przesyłać na maila: ludmila.sandros@internetpr.pl

zapraszamy serdecznie !

Zespół Międzyuczelnianego środowiska PR-owców

Przed Robotą

13:17, ludmila.sandros
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 18 listopada 2008
Rusza trójmiejska edycja „PoRanków z PRem”!

Trójmiejska agencja PR Actia Forum we współpracy z Komitetem Lokalnym Uniwersytetu Gdańskiego AIESEC podjęła się organizacji „PoRanków z PRem” dla studentów gdańskich uczelni. „PoRanki” są pomysłem Fundacji InternetPR.pl i funkcjonują od maja tego roku. W Trójmieście startujemy z lokalną edycją „PoRanków” już 1 grudnia 2008 r.

„PoRanki z PRem” organizowane w Gdańsku będą realizowane na wzór edycji warszawskiej – jako cykliczne spotkania dla wszystkich początkujących PRowców, studentów, stażystów i praktykantów – jednym słowem dla tych młodych ludzi, którzy interesują się public relations i chcą związać się z branżą w przyszłości. Jako organizatorzy zapewniamy, że będziemy starać się, aby te spotkania nie były tylko wykładami pełnymi teorii, ale prezentowały także praktyczne zastosowania, tak cenne dla początkujących. Kolejne spotkania będą obywać się będą co miesiąc. Mimo, iż będziemy starali się realizować te same tematy, które poruszane już były w Warszawie, tematyka spotkań będzie przede wszystkim uzależniona od zainteresowań uczestników.

Pierwsze spotkanie edycji trójmiejskiej zatytułowane Podstawy PR, definicja i zarys historyczny odbędzie się 1 grudnia 2008 r. o godz. 11.00 w sali nr 401 na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie (ul. Armii Krajowej 101). Poprowadzi je dr Ewa Hope, kierownik Podyplomowego Studium Public Relations na Politechnice Gdańskiej.

Bardzo serdecznie zapraszamy na pierwsze spotkanie!

Wszystkich zainteresowanych wzięciem udziału w pierwszym wykładzie prosimy o nadsyłanie zgłoszeń z imieniem i nazwiskiem na adres edyta@actiaforum.pl.

Miejsce: sala 401, Wydział Zarządzania UG, ul. Armii Krajowej 101 81-824 Sopot

Termin: 1 grudnia 2008 r. godz. 11.00 – 12.30

 

 

Dodatkowych informacji udziela:

Edyta Szczęśniak

tel. 058 783-30-15, kom. +48 502-557-535

Actia Forum Sp. z o.o.

www.actiaforum.pl

14:47, ludmila.sandros
Link Dodaj komentarz »
piątek, 14 listopada 2008
Studenckie warsztaty PR

Przed Robotą

Międzyuczelniane środowisko PR-owców

Studenckie warsztaty PR

Jako studenci na pewno zdajecie sobie sprawę, że wiedza teoretyczna ma ogromne znaczenie tylko wtedy, gdy poparta jest chociaż odrobiną praktyki i doświadczenia. Wierzymy głęboko, że zajęcia uniwersyteckie tę wiedzę Wam zapewnią , ale czy dowiemy się jak zdobyć cenne doświadczenie …

…. z tych rozważań powstało Międzyuczelniane Środowisko PR-owców Przed Robotą.

Naszym celem jest stworzenie studentom możliwości zbadania warsztatu PR
na konkretnych przykładach by metodą prób i błędów poznać ich Robotę jeszcze Przed Robotą ;)

Przygotowaliśmy cykl spotkań, na których będziecie mogli na własnej skórze przekonać się z jakimi problemami PR-owiec styka się na co dzień i sami spróbować je rozwiązać.

To wszystko pod okiem, zaproszonych przez wspierającą nas Fundację internetPR, gości – doświadczonych PR-owców.

Program obejmuje dwa spotkania otwarte oraz jedno finałowe dla najlepszych.

Pierwsze spotkanie poprowadzą: Marek Wróbel (Prezes Zarządu Fundacji InternetPR.pl, Neuron PR) i Paweł Soproniuk (Neuron PR)

Program:

Temat: Prosta teoria

- Czym PR na pewno nie jest

- Kryzys w PR – rodzaje kryzysów, zarządzanie sytuacją kryzysową, modele postępowania

- Praca własna: Case study – przeanalizować w grupach wybrane przykłady pod kątem różnic oraz podobieństw w przebiegu kryzysu i postępowaniu w kryzysie.

Spotkanie odbędzie się 19 listopada o godz. 18 w klubie Level (ul. Chmielna 9a)

Zgłoszenia prosimy przesyłać na maila: ludmila.sandros@internetpr.pl

Jeśli macie ochotę na poważnie pobawić się w PR, zobaczyć jak to naprawdę wygląda,

a przede wszystkim poszerzyć wiedzę ponad program studiów

zapraszamy serdecznie

Zespół Międzyuczelnianego środowiska PR-owców

Przed Robotą