blog fundacji internetPR.pl
w serwisie internetpr.pl
czwartek, 30 listopada 2006
Gosiewski * Dupa * Licznik gazowy

...to podobno może być "magiczny tytuł", który ściągnie na Twojego bloga tłumy internautów! :-)) Tak przynajmniej wynika z części rozmowy pomiędzy doświadczonymi i docenianymi polskimi blogerami, jakiej mieliśmy dziś okazję posłuchać jako jednego z elementów Warsztatów "Blogi w Public Relations", które właśnie trwają w siedzibie Agory (przy ul. Czerskiej, jeśli ktoś mieszka blisko, to zapraszamy ;-)

- Testowałem kiedyś różne tytuły i potwierdza się, że największy wzrost odwiedzin generowały słowa typu "dupa", "brietney" czy "darmo" - pół żartem odpowiedział Marcin Jagodziński (netto.blox.pl) Maciej Budzich (blog.mediafun.pl), na pytanie czy zastanawia się nad tytułami i tematyką wpisów na blog czy też terminem ich umieszczania pod kątem wywoływania większego zainteresowania w necie - Oczywiście jednak efekt jest taki, że tego typu odwiedzający po przeczytaniu kilku moich wpisów orientowali się, że to nie to czego szukali. Dość często dawali zresztą wyraz swojemu rozczarowaniu w agresywnych komentarzach na blogu.

- A ja muszę powiedzieć, że największą oglądalność u mnie wywołał wywołuja mniej oczywiste słowa - skomentował Piotr Czerski (czerski.art.pl a wcześniej www.gadugadu.blog.pl) - Sprawdziłem kiedyś, że pierwsza trójka słów, na które trafiają do mnie ludzie z wyszukiwarek to: "Gosiewski", "Jezus" i "licznik gazowy"...

Ale tak na poważnie, to oczywiście i Maciej i Piotr i pozostali dyskutanci - czyli Marcin Jagodziński (netto.blox.pl) Maciej Budzich (blog.mediafun.pl), Socjopatyczna Malkontentka (socjopatycznamalkontentka.blox.pl) i Mały R. (ciezkiedni.blox.pl)  zgodnym chórem mówią: "Chcesz mieć popularnego bloga - pisz o tym co cię interesuje, pisz z pasją (nie udawaną), pisz myśląc o pisaniu a nie o popularności bloga".

Czyli - rozczarowanie... Nie podwali nam magicznego sposobu na super-hiper-popularnego bloga!!!

:-)

Tyle teraz - więcej jak się skończy...

piątek, 24 listopada 2006
Warsztaty "Blogi w Public Relations"


W ramach wspólnego projektu Gazety.pl i InternetPR.pl

zapraszamy na warsztat "Blogi w Public Relations"

Miejsce: siedziba Agory, ul. Czerska, sala konferencyjna
Data: 30 listopada, czwartek
Czas: 10.00-16.00
WSTĘP WOLNY!

 PROGRAM

10.00-10.30 

Przywitanie gości

Przedstawienie projektu Gazety.pl i Fundacji internetPR.pl "Rewolucja w Komunikacji" oraz programu warsztatów

 Dominik Kaznowski – AGORA S.A., Sebastian Łuczak - internetPR.pl (Łuczak PR)

10.30-11.00Jaka jest Polska blogosfera? - prezentacja
 Prezentacja polskiej blogosfery w liczbach, typologii blogów i trendach rozwojowych. Odniesienie do tego co dzieje się na świecie. Dziennikarstwo obywatelskie, blogowanie jako zjawisko socjologiczne – główne motywy.
 

Marcin Jagodziński - portal Gazeta.pl

11.00-11.30Blogowanie – realna potrzeba czy tylko przemijająca moda,
czyli jaka jest naprawdę Polska blogosfera
- dyskusja z udziałem sali
 Lawinowo powstają blogi ludzi mediów i polityki, czyniąc blogowanie popularnym. Czy to tylko chwilowa moda, która szybko przeminie czy forma zaspokajania naturalnej potrzeby człowieka – dzielenia się swoją wiedzą i opiniami. Dlaczego blogujemy? Dlaczego czytamy blogi? Jaka będzie blogosfera za 5 lat?
 prowadzenie: Tomasz Karwatka – internetPR.pl (Janmedia), Marcin Jagodziński – Gazeta.pl

11.30-11.45  przerwa na kawe

11.45-12.15    Blogi – pole działania dla PRu - prezentacja
 Dlaczego blogi? Przegląd możliwości wykorzystania blogów w public relations z przykładami.                    
 Marek Wożniak - internetPR.pl (netPR.pl)

12.15-13.00 „Mądrości Blogera Wyjadacza” - dyskusja panelowa
 Rozmowa ze znanymi blogerami o tym jak pisać dobrego bloga. Praktyczne rady dla autorów blogów. Czego mogą spodziewać się marketerzy w kontakcie z blogerami? Czy autorzy blogów mogą brać pieniądze za reklamowanie produktów we wpisach? Czy agresywne eksplorowanie przez marketerów nie zniszczy blogosfery? 
 

Zaproszeni blogersi: Tebe (tebe.blox.pl), Marcin Jagodziński (netto.blox.pl), Piotr Czerski (czerski.art.pl wcześniej gadugadu.blog.pl), Maciej Budzich (blog.mediafun.pl), Socjopatyczna Malkontentka (socjopatycznamalkontentka.blox.pl)...

 Prowadzenie: Sebastian Łuczak - internetPR.pl (Łuczak PR)

13.00-14.00przerwa na obiad

14.00-14.15blog.elady.pl i webusability.pl jako przykłady nawiązania dialogu z klientem - case study
 Tomasz Karwatka - internetPR.pl (Janmedia Interactive)

14.15–14.30blog.nicehouse.pl - przykład komercyjnego wykorzystania bloga - case study
 Michał Wolniak - internetPR.pl (Heureka)

14.30-14.45    Prawdziwa historia Jimiego i Laury – Wal-Mart & Edelman - case study
 Dominik Wartecki – internetPR.pl (Centra SA)

14.45-14.50WOMMA (World of Mouth Marketing Association) – idea i zasady
 Michał Wolniak - internetPR.pl (Heureka)

14.50-15.30  Jak dobrze robić PR i marketing z wykorzystaniem blogów?  - dyskusja z udziałem sali 
 prowadzenie: Michał Wolniak - internetPR.pl (Heureka) + osoba z Gazety.pl

15.30-16.00 Jak się odnaleźć w świecie blogów - prezentacja
 Monitoring blogów, blogosfery i próby zapanowania nad nadmiarem informacji. Kilka słów o agregatorach treści, blogroll, trackback i czytnikach rss.                  
 Sebastian Kwiecień - Janmedia Interactive, Web20.pl

czwartek, 23 listopada 2006
Poradnik Autorów - cz. 1 "Zapisywanie się"

Jeśli zostałeś przez opiekuna któregoś z naszych blogów zaproszony do grupy autorów bloga (no i oczywiście jeśli się zgodziłeś :-)) to na poczatek musimy Cię zarejestrować jako autora. W tym celu:

  1. Zakładasz na www.gazeta.pl konto pocztowe - najlepiej w schemacie "imie.nazwisko"
  2. Wysyłasz do opiekuna bloga maila z informacją, że masz juz konto na gazecie i podajesz jakie (np. marek.wozniak)
  3. Na to konto przyjdzie do Ciebie mail z oficjalnym zaproszeniem do zostania autorem bloga. Bedzie tak link, w ktory trzeba kliknac w celu potwierdzenia przyjecia zaproszenie. Kiknij.
  4. Idziesz na www.blox.pl i tam sie logujesz - tak jak do poczty, ten sam login i haslo.
  5. Po zalogowaniu po lewej stronie zobaczysz "Twoje blogi" czyli liste blogow, na ktiorych masz uprawnienia autora.
  6. Kliknij na "pisz i edytuj" i... juz :-) Voila! Jestes w panelu dla autorow - mozesz stworzyć swój pierwszy wpis na bloga.
niedziela, 19 listopada 2006
Zauważeni...

Pojawienie się blogów pod patronatem InternetPR.pl zauważyli nasi starsi i bardziej doświadczeni "koledzy po blogu" czyli autorzy zPRocy i PR 2.0. Dziekujemy za ciepłe słowo i zachętę :-)

czwartek, 16 listopada 2006
"Ale o co chodzi?!"

Niektorzy co sprytniejsi i wędrujacy po sieci PRowcy już nas nekają pytaniami :-) więc... Raz jeszcze po kolei:

1. Właśnie kilka dni temu uruchomilismy - korzystajac z pomocy serwisu Blox.pl i zyczliwych ludzi z Agory - bloga Fundacji InternetPR.pl www.internetPR.blox.pl (to własnie to, co teraz czytacie :-)) oraz kilka tematycznych blogow dotyczacych roznych obszarow public relations - spis w posiec poniżej i na stale na pasku po lewej.

2. Wszystkie blogi ledwo co wystartowaly - dopiero opiekunowie biora sie za robote, werbują autorów itd, wiec pojawiaja sie naprawde pierwsze wpisy, a na niektórych blogach nawet i to nie :-)

3. Pomysł jest taki, ze blogi te pisze nie jeden, a grupa autorow. Tak bedzie ciekawiej, bardziej roznorodnie - chcemy pokazywac wielosc glosow w roznych sprawach a nie tylko jeden punkt widzenia. To sa blogi srodowiska skupionego wokół InternetPR.pl - chcemy pokazywac taka bardziej "zbiorowa mądrośc" a nie pojedyncze osoby.

4. Autorzy beda zamieszczali swoje spostrzezenia, komentowali ciekawe znaleziska w sieci, dzielili sie doswiadczeniami, przemysleniami itd. Mamy nadzieje, że blogi i lista dyskusyjna InternetPR.pl będą ze sobą dobrze współgrać - lista będzie czasem inspiracją dla blogujących a wpisy na blogu staną się pretekstami dyskucji na liście. Zyskujemy jeszcze jedna, ciekawą, nową formę rozmowy i dyskusji w naszej branzy - jesteśmy pewni że z korzyścią dla polskiego srodowiska specjalistów PR.

5. Dziękujemy Agorze i Blox.pl - dali nam narzedzia, technologie blogow, kontakt z bardziej doswiadfczonymi blogerami itd.

6. Bardzo serdecznie dziękujemy przyjaciołom InternetPR.pl z firmy IDEO, która przygotowała nam indywidualny "internetpiarowy" graficzny wygląd i layout blogów.

6. Projet jest zywy i bedzie rodzil sie na Waszych oczach - zagladajcie tutaj, zaglądajcie na blogi...

7. Komentujcie i współredagujcie - niech te "zbiorowe dzienniki" PRowcow zwiazanych z InternetPR.pl bedą najlepszą wizytówką naszej społeczności! (Poza tym to moze byc swietna zabawa! :-)

środa, 15 listopada 2006
Wszystkie blogi tematyczne dostępne

Właśnie udostępniłem wszystkie zaplanowane przez nas blogi tematyczne ... również te bez wpisów. Uznaliśmy że tak będzie łatwiej pokazać ten projekt autorom.

Wszystkich opiekunów blogów proszę o uzupełnienie lewego menu linkami tak jak na blogu internetpr.box.pl. Bloki linków to:

bogi internetPR.pl

Ważne strony:

  • internetPR.pl - http://www.internetPR.pl
  • PSPR - http://www.pspr.org.pl
  • ZFPR - http://www.zfpr.pl

Wspierają finansowo:

  • netPR.pl - http://www.netPR.pl
  • Partners of Promotion - http://www.partnersi.com.pl
  • PRESS-SERVICE Monitoring Mediów - http://www.press-service.com.pl

Wspierają w internecie:

  • IDEO - http://www.ideo.pl

Mechanizm bloxa automatycznie zamienia pierwszą literę na wielką i ustawia wpisy alfabetycznie. Definiowanie zakładek w menu "Edycja" link "Zakładki". Niestety nie działa za dobrze opcja importu z OPML.

Istnieje możliwość podłączenia linków do profilu autorów. Najlepiej chyba przez zakładki do info o profilu w internetPR.pl albo do serwisu wizytówkowego Gazety.pl ... ale jest on raczej mało przyjazny. W nowym internetPR.pl (w trakcie realizacji) będzie lepiej rozwiązany moduł prezentacji sylwetek ale to kwestia przyszłości.

Zauważone błędy i sugestie dla Ideo w kwestii szablonów:

  • nie przenosi się do szablonu opis bloga
  • brakuje linku "redaguj bloga" który umożliwiłby szybkie przejście z bloga do serwisu redakcyjnego bloxa
Prośba o korektę! 
Komentarze bez moderacji

Uzupelniając Marka i wyjaśniając - zaczynay od opcji nie moderowania komentarzy, bo uważamy, że blog to komunikacja w obie strony, także od czytelników do autorów oraz pomiędzy czytelnikami. Oczywiście mogą sie zdarzyć jakieś ekstremalne zachowania, głupie wpisy itd. Ale lepiej spróbowac tak i ew. po jakimś czasie być zmuszonym do moderacji, niż od razu zakładać, że moderacja jest niezbędna :-)

poniedziałek, 13 listopada 2006
Opiekunowie blogów tematycznych i nowe informacje o projekcie
Dzisiaj wgrywamy ostatnie poprawki w szablonach graficznych naszych blogów. Zadecydowaliśmy również z Sebastianem Łuczakiem, że odsłaniamy wszystkie planowane blogi jednocześnie - nawet te na których nie pojawiły się jeszcze wpisy a nawet te do których jeszcze nie mamy jeszcze opiekunów. Uznaliśmy, że w ten sposób będzie nam mówić o projekcie.
Opiekunowie blogów:  
I jeszcze jedna zmiana ... nie będziemy moderować komentarzy. Mam wątpliwości ... ale próbujmy.
wtorek, 07 listopada 2006
Jest już layout bloga internetPR.pl

Jeszcze zostało dogranie szczegółów ... ale już coś jest i to cieszy -:) Chwilowo jest dostępny tylko na internetPR.blox.pl ale po dopracowaniu szczegółów trafi na każdy z blogów internetPR.pl.

Głównie zalezało nam na nawiazaniu do layoutu serwisu internetPR.pl. Prawdopodobnie to nie bedzie jednak wizualizacja ostateczna i wygląd zmini sie po uruchomieniu nowego serwisu internetPR.pl nad którym pracuje już firma Ideo.