blog fundacji internetPR.pl
w serwisie internetpr.pl
środa, 21 lutego 2007
Na gorąco z Impactora

Właśnie Adam Łaszyn (Alert Media) opowiada - jak zwykle w dobrej formie! - o wykorzystaniu internetu w komunikacji kryzysowej. Ciekawe doświadczenia i wnioski, choć oczywiście nad niektórymi warto dyskutować, bo każdy ma nieco inne spojrzenie. Szkoda tylko, że Adam od razu zapowiedział, że nie podzieli się swoją prezentacją, co z konieczności zmusiło nas do notowania :-)) A szkoda, bo prezentacja bogato ilustrowana jest kejsami, które warto by było zanalizować sobie na spokojnie w wolnej chwili...

Wcześniej Dominik Wartecki (Centra SA) przedstawił interesujący przykład zaprzęgnięcia internetu do budowy mini-społeczności wokół tak "nie sexy" produktu, jak... akumulator. Opowieść o serwisie http://www.akumulator.pl/ była tym bardziej inspirująca, że w gruncie rzeczy użyto bardzo prostych, banalnych wręcz narzędzi. A niezłe efekty udowadniają, że to naprawde działa!

Natomiast tworzenie społecznosci w wersji mega-liczebnej mogliśmy prześledzić na przykładzie Mojej Generacji Gadu Gadu. Karolina Kraus - menadżer tego projektu - pokazała nam nie tylko mechanizmy wykorzystane do wzmacniania zaangażowania i lojalności uzytkowników tego portalu, ale także przeprowadziła interesujacy przegląd innych sposobów i narzędzi - zastosowanych z sukcesem w innych polskich i zachodznich serwisach społecznosciowych.

Prezentacja z Impactora

Do pobrania :-)

Dyskutujemy na Impactorach

Bardzo ciekawie rozwinęła się (choć na początku miałem obawy... :-) dyskusja "Komunikacja w cyberprzestrzeni", która otworzyła Dzień Specjalny - zorganizowany przez ZFPR przy skromnej pomocy fundacji internetPR.pl - na kongresie Impactor 2007.

Wymiana zdań kilka razy już doprowadziła nas do starć na argumenty a parę stwierdzeń i opinii, które padły wartych jest zastanowanienia - na spokojnie, później - i kontynuowania dyskusji. Wielka w sukcesie dyskusji zasługa Norberta Kilena (On Board), który "ustawił się" w roli siecio-sceptyka i umiejętnie szczuje nas - siecio-entuzjastów! :-)

Więcej napiszemy może pod koniec dnia, bo za chwilę mamy naszą prezentację o "Media Relations 2.0"...

Update: Owszem, napisaliśmy :-)

wtorek, 20 lutego 2007
Prezentacje

Wreszcie są! :-) Prezentacje z ostatniego seminarium:

Dominik Kaznowski - Agora.pl
Stare media w nowych
czasach 1

> pdf    > slideshare

Marek Wożniak - netPR.pl
Stare media w nowych czasach 2


> pdf  > ppt  > slideshare

Tomek Karwatka -Janmedia
Agregacja treści, czyli
biorę to co chcę

> pdf     > slideshare


Dominik Wartecki
-
Centra SA
Nowe media
i "media-nie-media"

> pdf  > ppt  > slideshare


Dominik Kaznowski -
Agora.pl
Videogazeta, czyli
wideo.gazeta.pl

> pdf    > slideshare


Paweł Nowicki - Wiadomosci24.pl

Dziennikarskie
pospolite ruszenie

pdf  > ppt  > slideshare


Aleksander Winciorek - Heureka

Walka o uwage, czyli co nas wciaga

> slideshare


Michał Wolniak- Heureka

Od reklamodawcy do nadawcy

> pdf     > slideshare


Sebastian Łuczak
- ŁUCZAK PR

Media Relations 2.0?

> pdf  > ppt  > slideshare


Dominik Wartecki - Centra SA
Centra SA czyli
ładowanie akumulatora

> pdf  > ppt  > slideshare

  

 

Fotostory :-)

Fotki z seminarium "Nowe Media? Nowe Media Relations?"

 

Relacje

Z niejakim opóźnieniem - przepraszamy! - zbieramy relacje i komentarze do ostatniego seminarium w ramach "Rewolucji w Komunikacji". Jesli ktoś coś napisał a pominąłem, to dajcie znac -> sebastian@luczakpr.pl

 

środa, 14 lutego 2007
Rankiem nastepnego dnia...

Dziekujemy wszystkim za uczestnictwo i dyskusje!

Nie będziemy nic podsumowywac, bo nie bedziemy sami siebie komentowac i oceniac :-) Ale oczywiscie czekamy na wasze opinie - komentarze, TrackBacki itd. 

Jesli ktos cos napisze u siebie - dajcie znac -> sebastian@luczakpr.pl

Tak jak poprzednim razem bedziemy linkowac do wszystkich relacji, komentarzy i opinii.

Jeszcze raz dzieki!

niedziela, 11 lutego 2007
Wiadomości24.pl zamiast iThink

Zmiana w programie "Drugiej Rewolucji" - przykładem nowych mediów będzie prezentacja serwisu Wiadomosci24.pl przedstawiana przez redaktora naczelnego Pawła Nowackiego (a nie jak wszczesniej informowaliśmy prezentacja Rafała Janika o iThink).

piątek, 09 lutego 2007
Seminarium "Nowe Media? Nowe media relations?"

W ramach wspólnego projektu Gazety.pl i InternetPR.pl

zapraszamy na seminarium "Nowe media? Nowe media relations?" 

Miejsce: siedziba Agory, ul. Czerska 8/10, sala konferencyjna
Data: 13 lutego, wtorek
Czas: 10.00-16.30

WSTĘP WOLNY!

PROGRAM


15' 10.00-10.15
 


Przywitanie
Przedstawienie projektu Gazety.pl i Fundacji internetPR.pl "Rewolucja w Komunikacji" oraz programu warsztatów

Dominik Kaznowski – AGORA SA, Sebastian Łuczak - Łuczak PR


30' 10.15-10.45


Stare media w nowych czasach
- prezentacja

O tym jak zmieniły się warunki funkcjonowania mediów. Jak „stare” media na to reagują. Jakie są dziś wyzwania stojące przed tradycyjnymi mediami. Jakie ciekawe inicjatywy podejmują.

Dominik Kaznowski – AGORA S.A + Marek Woźniak - netPR.pl


20' 10.45-11.05


Agregacja treści, czyli biorę to co chcę - prezentacja

Jak automatyczna dystrybucja i agregacja treści zmieniły sposób korzystania z zawartości internetowych serwisów gazet i portali internetowych, czyli dotychczasowych nadawców informacji. Jak użytkownicy zaczęli wybierać z oceanu informacji wyłącznie te, które ich interesują. I jakie to ma znaczenie dla medialnego biznesu.

Tomasz Karwatka – Janmedia


20' 11.05-11.25


Nowe media i „media - nie media”- prezentacja

Nowe formy mediów. Ocena treści i zawartość zależna od ocen czytelników. Trendy społecznościowe i social media. Blogi, podcasty i videocasty.

Dominik Wartecki – Centra SA


15' 11.25-11.40


przerwa na kawę


20' 11.40-12.00


Wideogazeta, czyli wideo.gazeta.pl  – case study

Nowe pomysły tradycyjnych mediów - przykład

Dominik Kaznowski – AGORA S.A


20' 12.00-12.20


Wiadomosci24.pl - dziennikarskie pospolite ruszenie – case study

Pomysły nowych mediów - przykład

Paweł Nowacki – Redaktor Naczelny Wiadomosci24.pl


20' 12.20-12.40 


Walka o uwagę, czyli co nas wciąga - prezentacja

Które serwisy nas angażują a na które pozostajemy obojętni? Co powoduje, że „odwiedzający” zamienia się w „użytkownika”?

Aleksander Winciorek – Heureka


50' 12.40-13.30 


Jakie media jutro? - dyskusja z udziałem sali

Wprowadzenie – film EPIC 2015.
Zagadnienia: Które tendencje zwyciężą? Profesjonalizm kontra świeżość? Doświadczenie kontra wyobraźnia? Konwergencja bez końca?

prowadzenie: Dominik Wartecki – Centra SA + Aleksander Winciorek – Heureka


60' 13.30-14.30


przerwa na obiad

>> ciąg dalszy programu...

 

...a po obiedzie

20' 14.30-14.50Od reklamodawcy do nadawcy - ewolucja marketera – prezentacja + case study
                    Jak nowe możliwości zmieniają sposób uprawiania marketingu i PRu. Holistyczne podejście do komunikacji. Przykłady kampanii realizowanych w tym stylu.
 Michał Wolniak - Heureka

20' 14.50–15.10

Media Relations 2.0?
– prezentacja
 Czy sposób uprawiania media relations musi się zmienić? W czym kontakty z „nowymi mediami” różnią się od dotychczasowej praktyki?
 Sebastian Łuczak - Łuczak PR

20' 15.10-15.30

Centra SA, czyli ładowanie akumulatora
– case study
 Jak za pomocą narzędzi „nowej komunikacji” skutecznie udało się odświeżyć wizerunek marki Centra SA
 Dominik Wartecki – Centra SA

60' 15.30-16.50

Zmiana w mediach – wyzwanie dla PRu?
– dyskusja panelowa z gośćmi i udziałem sali
                              Goście: Sebastian Kwiecień – Janmedia, Marcin Wilkowski – Heureka, Igor Janke Rzeczpospolita, salon24.pl, Edwin Bendyk – Polityka, Łukasz Malczewski - Compress PR
 Prowadzenie: Sebastian Łuczak - Łuczak PR 


 

 
1 , 2