blog fundacji internetPR.pl
w serwisie internetpr.pl
poniedziałek, 15 grudnia 2008
Finał warsztatów za nami!

 

W ciągu dwóch poprzednich, warsztatowych spotkań dowiedzieliście się wiele na temat postępowania w sytuacji kryzysowej, przeanalizowaliście mnóstwo case`ów i zastanawialiście się, jak powinny zachować się firmy dotknięte kryzysami.

W końcu nadszedł czas by sprawdzić, czego tak naprawdę nauczyliście się i czy potraficie zastosować to w praktyce.

W czwartkowy wieczór, 11 grudnia, spotkaliśmy się po raz kolejny w klubie Level. Finaliści naszych warsztatów podzielili się na trzy pięcioosobowe zespoły oraz rozlosowali case`y, które mieli rozwiązać. Następnie wzięli się dziarsko do roboty.

Gdy zebraliśmy się ponownie, w piątek, 12 grudnia grupy miały już głowy pełne pomysłów, projekty strategii i taktyki działania.

Przez cały dzień w Levelu toczyły się zażarte bitwy na argumenty. Tę burzę mózgów zakończyliśmy ok. godziny 17.00 kiedy na miejscu pojawili się jurorzy naszego konkursu - Prof. Jerzy Olędzki, Jerzy Ciszewski (Prezes CiszewskiPR) oraz Marek Wróbel (Prezes Zarządu Fundacji InternetPR.pl, Neuron PR).

Zanim komisja przystąpiła do wysłuchania efektów pracy naszych finalistów, postanowiła zrobić im małego psikusa. Każda z grup dostała tzw. wrzutkę - nagłą nieprzewidzianą sytuację, która pojawiła się się w czasie pracy nad danym case’em. Zespoły miały tylko 15 minut by poradzić sobie z tym problemem.

Przed ogłoszeniem wyników Jurorzy przyznali, iż wszyscy uczestnicy zaprezentowali naprawdę wysoki poziom, a przygotowane przez nich koncepcje komunikacyjne były godne pochwał.

Zwyciężyła drużyna w składzie:

Anna Sobieraj

Agata Stola

Paweł Klocek

Agata Gwilkowska

Joanna Chodór

Według uzasadnienia jury wygrali, gdyż, jako jedyni postawili na dialog i wokół tego budowali swoją taktykę i strategię.

Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody - książki o PR. Zwycięzcy dostali możliwość odbycia płatnych praktyk w agencjach CiszewskiPR (2 miejsca), Partner of Promotion (2 miejsca) oraz Neuron (1 miejsce).

Mamy nadzieję, że każdy z uczestników naszych warsztatów wyniósł z nich coś dla siebie, a przygotowane przez nas szkolenia i zadania pomogą Wam się rozwijać i być jeszcze lepszymi!

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za wzięcie udziału!

Liczymy też gorąco na Wasze komentarze i opinie. Jeżeli macie pomysł na kolejne projekty, chcecie zorganizować coś podobnego lub zupełnie innego – zapraszamy do współpracy!

 

Zespół Międzyuczelnianego środowiska PR-owców

Przed Robotą

12:28, ludmila.sandros
Link Dodaj komentarz »
piątek, 05 grudnia 2008
Pierwszy wykład w trójmiejskiej edycji PoRanków z PRem za nami!

 

Pierwszy wykład w ramach trójmiejskiej edycji "PoRanków z PRem" odbył się 1 grudnia 2008 r. na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie. Wykład pt. "Co ty wiesz o krasnoludkach" poprowadziła dr Ewa Hope, kierownik Podyplomowego Studium Public Relations na Politechnice Gdańskiej.

 

Pierwsze spotkanie edycji trójmiejskiej "PoRanków z PRem" traktowało o początkach public relations, jego istocie i głównych zadaniach. W wykładzie uczestniczyło ok. 30 osób, nie tylko studentów. Zainteresowanie chętnych przekroczyło oczekiwania organizatorów, co wskazuje na duże zapotrzebowanie na tego typu program wśród trójmiejskich studentów. - "Cykl tych wykładów to cenna inicjatywa" - powiedziała na zakończenie Pani dr Hope jednocześnie zapraszając w imieniu organizatorów wszystkich uczestników na kolejne spotkania.

 

„PoRanki z PRem" to cykliczne wykłady dla wszystkich początkujących PRowców, studentów, stażystów i praktykantów - jednym słowem dla tych młodych ludzi, którzy interesują się public relations i chcą związać się z branżą w przyszłości. „PoRanki z PRem" to projekt warszawskiej Fundacji InternetPR.pl, który funkcjonuje od maja 2008 r. Wykłady, w Trójmieście organizowane przez agencję Actia Forum we współpracy z Komitetem Lokalnym Uniwersytetu Gdańskiego AIESEC są otwarte i bezpłatne dla wszystkich uczestników. Będziemy starać się, aby te spotkania nie były tylko wykładami pełnymi teorii, ale prezentowały także praktyczne zastosowania, tak cenne dla początkujących. Kolejne spotkania będą obywać się będą co miesiąc, a tematyka będzie uzależniona od zainteresowań gości.

Dodatkowych informacji udziela:

Edyta Szczęśniak

tel. 058 783-30-15, kom. +48 502-557-535

Actia Forum Sp. z o.o.

www.actiaforum.pl

11:41, ludmila.sandros
Link Dodaj komentarz »
piątek, 28 listopada 2008
Prawo autorskie na usługach PR

 

Bez znajomości podstaw Prawa autorskiego bardzo łatwo o proste, ale często kosztowne potknięcia w pracy public relations” - powiedziała  Mecenas Monika Brzozowska z kancelarii prawnej specjalizującej się w ochronie wizerunku na spotkaniu Mazowieckiego Oddziału PSPR i Fundacji InternetPR z cyklu „PoRobocie”.

 
Ochrona wizerunku, umowy o przeniesienie praw bądź licencje, wykorzystywanie cudzych zdjęć i tekstów, a nawet pomysły na kampanie – to zagadnienia, z którymi praktycy PR stykają się na co dzień. Świadomość i wiedza
z zakresu Prawa autorskiego jest niezbędna, aby nie dać się złapać w pułapki.

 
Mecenas Monika Brzozowska opowiadała słuchaczom o tajnikach i zawiłościach prawa autorskiego i jego znaczeniu w codziennej pracy public relations.

 
– Utworem jest każdy przejaw działalności twórczej utrwalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. I jako taki podlega ochronie prawnej. Dotyczy to w równym stopniu powieści, obrazów, projektów graficznych, ale także opracowań dla prasy czy też prezentacji opisującej kampanię – podkreślała Monika Brzozowska z Kancelarii Prawnej Moniki Brzozowskiej.

 
Słuchacze najczęściej pytali o zapisy, jakie powinny się znaleźć w umowach o przeniesienie praw autorskich, możliwości wykorzystywania artykułów, jakie pojawiły się w prasie oraz ochronę prawną prezentacji multimedialnych.

IX seminarium z cyklu "Rewolucja w Komunikacji" - 11 grudnia

W pierwszej połowie grudnia w siedzibie Agory odbędzie się IX seminarium z cyklu „Rewolucja w komunikacji”. Temat najnowszego spotkania to: „Enterprise 2.0”.

Projekt seminariów „Rewolucja w komunikacji” realizowany jest przez portal Gazeta.pl i Fundację InternetPR.pl od 2006 roku. Jego głównym celem jest obserwacja, analiza i upowszechnianie pozytywnych zmian zachodzących w komunikacji społecznej, a związanych z internetem. Częścią projektu są seminaria poświęcone najważniejszym trendom, technikom i narzędziom nowoczesnej komunikacji, na które serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych.

W ostatnich latach spotkania gromadziły przeszło setkę słuchaczy – specjalistów z branży marketingowej i PR, dziennikarzy i znanych blogerów.

Na kolejne seminarium zapraszamy do Agory w czwartek, 11 grudnia.

Tematyka najbliższego spotkania zostanie poświęcona szeroko rozumianemu pojęciu Enterprise 2.0.

W seminarium udział wezmą:

Tomasz Karwatka, Divante

Michał Semczyszyn, Liveblend.com

Adam Zygadlewicz, Netguru

Michał Faber, Web Kwadrat

Marek Woźniak, NetPR

Szymon Klimczak, LIVECHAT Software

Paweł Preneta, Ideo

Grzegorz Rudno – Rudziński, Contium SA

Szymon Chodkowski, TransmisjeOnline

W trakcie prezentacji liczymy na interaktywną dyskusję uczestników z prelegentami, co umożliwi nam wzajemną wymianę poglądów.

Wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w najbliższym spotkaniu zapraszam do rejestracji na stronie www.rewolucjawkomunikacji.pl

Z powodu ograniczonej liczby miejsc zastrzegamy wejście na konferencję po otrzymaniu przez uczestników mailowego potwierdzenia zgłoszenia po uprzedniej rejestracji.

W razie dodatkowych pytań lub sugestii odnośnie projektu „Rewolucja w komunikacji” proszę o kontakt: kaja.rud@agora.pl

Kaja Rud

Menedżer ds. Projektów

Dział Marketingu Pionu Internet

Agora SA

13:45, ludmila.sandros
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 24 listopada 2008
Pierwsze studenckie warsztaty PR już za nami!

Przed Robotą

Międzyuczelniane środowisko PR-owców

Pierwsze studenckie warsztaty PR już za nami!

W środę, 19 listopada, klub Level gościł prawie pięćdziesiąt osób (!) zainteresowanych tematyką PR, do których dotarło nasze zaproszenie.  Cieszymy się z tak dużej frekwencji i mamy nadzieję, że spełniliśmy Wasze oczekiwania!

Podczas spotkania mieliście okazję wysłuchać co do powiedzenia na temat PR mają:

  • Marek Wróbel  (Prezes Zarządu Fundacji InternetPR.pl, Neuron PR), który mówił o tym, czym PR na pewno nie  jest
  • Paweł Soproniuk (Neuron PR), który opowiadał o zarządzaniu sytuacją kryzysową w mediach.

A wszystko po to,  żebyście mogli lepiej i bardziej krytycznie przyjrzeć się case`om, które dla Was przygotowaliśmy:

         TW Lange

         Fałszywy blog Sony

         Constar – kiełbaski po liftingu

         Winiary – salmonella w zupkach

         Stomil Olszyn – wadliwe opony

         Coca-Cola „Sięgnij po złoto”

         „Małpa w czerwonym”

         Dziadek w Wehrmachcie

         Afera insulinowa

Waszym „zadaniem domowym” jest uważne przyjrzenie się materiałom, które od nas dostaliście. Liczymy na to, że porównacie działania różnych przedsiębiorstw, dostrzeżecie różnice i podobieństwa oraz ocenicie, która firma zachowała się w sytuacji kryzysowej najlepiej, a która była na to zupełnie nieprzygotowana i poległa na polu bitwy.

Zapamiętajcie też, w którym momencie według Was, przedsiębiorstwo/ osoba mogło się zachować lepiej i inaczej rozegrać sytuację. Wszystkie uwagi i pomysły zabierzcie ze sobą w najbliższy  wtorek 25 listopada do klubu Level, gdzie będziemy je analizować i rozkładać na czynniki pierwsze.

 

Kolejne spotkanie spotkanie odbędzie się 25 listopada o godz. 18 w klubie Level (ul. Chmielna 9a)

Program:

Temat: PRaktyka

Prowadzenie: dr Monika Przybysz

Przebieg:

  • Opracowywanie schematów przebiegu sytuacji na podstawie przykładów przeanalizowanych w domu – praca w grupach
  • Korekta i przedstawienie modeli zachowań

Przypominamy, że to będzie ostatnie spotkanie przed finałem, do którego mogą zakwalifikować się jedynie te osoby, które uczestniczyły przynajmniej w jednym warsztacie !

Zapraszamy także tych, którym nie udało się być z nami w środę. Jeżeli chcecie otrzymać case’y do przeanalizowania zaznaczcie to w mailu.

Zgłoszenia prosimy przesyłać na maila: ludmila.sandros@internetpr.pl

zapraszamy serdecznie !

Zespół Międzyuczelnianego środowiska PR-owców

Przed Robotą

13:17, ludmila.sandros
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 18 listopada 2008
Rusza trójmiejska edycja „PoRanków z PRem”!

Trójmiejska agencja PR Actia Forum we współpracy z Komitetem Lokalnym Uniwersytetu Gdańskiego AIESEC podjęła się organizacji „PoRanków z PRem” dla studentów gdańskich uczelni. „PoRanki” są pomysłem Fundacji InternetPR.pl i funkcjonują od maja tego roku. W Trójmieście startujemy z lokalną edycją „PoRanków” już 1 grudnia 2008 r.

„PoRanki z PRem” organizowane w Gdańsku będą realizowane na wzór edycji warszawskiej – jako cykliczne spotkania dla wszystkich początkujących PRowców, studentów, stażystów i praktykantów – jednym słowem dla tych młodych ludzi, którzy interesują się public relations i chcą związać się z branżą w przyszłości. Jako organizatorzy zapewniamy, że będziemy starać się, aby te spotkania nie były tylko wykładami pełnymi teorii, ale prezentowały także praktyczne zastosowania, tak cenne dla początkujących. Kolejne spotkania będą obywać się będą co miesiąc. Mimo, iż będziemy starali się realizować te same tematy, które poruszane już były w Warszawie, tematyka spotkań będzie przede wszystkim uzależniona od zainteresowań uczestników.

Pierwsze spotkanie edycji trójmiejskiej zatytułowane Podstawy PR, definicja i zarys historyczny odbędzie się 1 grudnia 2008 r. o godz. 11.00 w sali nr 401 na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie (ul. Armii Krajowej 101). Poprowadzi je dr Ewa Hope, kierownik Podyplomowego Studium Public Relations na Politechnice Gdańskiej.

Bardzo serdecznie zapraszamy na pierwsze spotkanie!

Wszystkich zainteresowanych wzięciem udziału w pierwszym wykładzie prosimy o nadsyłanie zgłoszeń z imieniem i nazwiskiem na adres edyta@actiaforum.pl.

Miejsce: sala 401, Wydział Zarządzania UG, ul. Armii Krajowej 101 81-824 Sopot

Termin: 1 grudnia 2008 r. godz. 11.00 – 12.30

 

 

Dodatkowych informacji udziela:

Edyta Szczęśniak

tel. 058 783-30-15, kom. +48 502-557-535

Actia Forum Sp. z o.o.

www.actiaforum.pl

14:47, ludmila.sandros
Link Dodaj komentarz »
piątek, 14 listopada 2008
Studenckie warsztaty PR

Przed Robotą

Międzyuczelniane środowisko PR-owców

Studenckie warsztaty PR

Jako studenci na pewno zdajecie sobie sprawę, że wiedza teoretyczna ma ogromne znaczenie tylko wtedy, gdy poparta jest chociaż odrobiną praktyki i doświadczenia. Wierzymy głęboko, że zajęcia uniwersyteckie tę wiedzę Wam zapewnią , ale czy dowiemy się jak zdobyć cenne doświadczenie …

…. z tych rozważań powstało Międzyuczelniane Środowisko PR-owców Przed Robotą.

Naszym celem jest stworzenie studentom możliwości zbadania warsztatu PR
na konkretnych przykładach by metodą prób i błędów poznać ich Robotę jeszcze Przed Robotą ;)

Przygotowaliśmy cykl spotkań, na których będziecie mogli na własnej skórze przekonać się z jakimi problemami PR-owiec styka się na co dzień i sami spróbować je rozwiązać.

To wszystko pod okiem, zaproszonych przez wspierającą nas Fundację internetPR, gości – doświadczonych PR-owców.

Program obejmuje dwa spotkania otwarte oraz jedno finałowe dla najlepszych.

Pierwsze spotkanie poprowadzą: Marek Wróbel (Prezes Zarządu Fundacji InternetPR.pl, Neuron PR) i Paweł Soproniuk (Neuron PR)

Program:

Temat: Prosta teoria

- Czym PR na pewno nie jest

- Kryzys w PR – rodzaje kryzysów, zarządzanie sytuacją kryzysową, modele postępowania

- Praca własna: Case study – przeanalizować w grupach wybrane przykłady pod kątem różnic oraz podobieństw w przebiegu kryzysu i postępowaniu w kryzysie.

Spotkanie odbędzie się 19 listopada o godz. 18 w klubie Level (ul. Chmielna 9a)

Zgłoszenia prosimy przesyłać na maila: ludmila.sandros@internetpr.pl

Jeśli macie ochotę na poważnie pobawić się w PR, zobaczyć jak to naprawdę wygląda,

a przede wszystkim poszerzyć wiedzę ponad program studiów

zapraszamy serdecznie

Zespół Międzyuczelnianego środowiska PR-owców

Przed Robotą

piątek, 24 października 2008
Kolejny PoRanek z PRem już 6 listopada

 

6 listopada odbędzie się kolejne spotkanie w ramach cyklu - "PoRanek z PRem".

Gościem najbliższego spotkania będzie Adam Łaszyn - Prezes ALERT MEDIA Communications oraz Prezes Eskadra Publica. Wykładowca zagadnień PR m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, polskiej edycji London School of PR i innych.

Tematem listopadowego PoRanka będzie: "Agencje PR od kuchni" - czyli to, co najbardziej interesuje młodych adeptów PR.

Spotkanie odbędzie się 6 listopada o godzinie 10.00 w siedzibie Agory przy ul. Czerskiej 8/10 – wejście od ul. Czerniakowskiej. Wszystkich zainteresowanych udziałem w spotkaniu proszę o przysyłanie zgłoszeń na adres ludmila.sandros@internetpr.pl

„Poranki” skierowane są do początkujących PRowców, studentów, stażystów i praktykantów.
Celem projektu jest przygotowanie młodych ludzi do przyszłej pracy w branży PR. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zasadami PR, a także ich zastosowaniem w praktyce. Te spotkania to nie kolejne sztywne i oderwane od rzeczywistości wykłady, ale praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

10:40, ludmila.sandros
Link Dodaj komentarz »
PoRobocie z PSPR - 29 października

Mazowiecki Oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations zaprasza na kolejne spotkanie w ramach projektu PoRobocie, organizowane we współpracy z Fundacją Internet PR , które odbędzie się 29 października.

Tym razem tematem spotkania będzie:

 

Taniec z bykiem, czyli jak wyglądał proces wejścia ComPress na NewConnect.

 

Łukasz Malczewski, Client Service Director agencji ComPress opowie o:

  • procesie przygotowania spółki do procesu upublicznienia walorów
  • siedmiu krokach na parkiet
  • PR dla agencji PR
  • korzyściach i zagrożeniach wynikających z obecności na NewConnect
  • co dalej robić gdy agencja jest już na giełdzie

Na spotkanie zapraszamy 29 października br. o godz. 19, tradycyjnie do Klubu Level przy ul. Chmielnej.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o zapisanie się na stronie: http://www.porobocie.pl/formularz_spotkan/

piątek, 17 października 2008
Zapowiedź spotkania "Inwestowanie w sztukę - moda czy konieczność" w ramach cyklu "Rewolucja w finansach"

W dniu, kiedy media rozpisywały się o upadku jednego z największych banków inwestycyjnych na świecie, w Londynie odbywała się pierwsza z 3 sesji aukcji dzieł współczesnego artysty-skandalisty - Damiena Hirsta. Jeden z największych na świecie domów aukcyjnych, Sotheby’s, poświecił mu ekskluzywną aukcję, z której sprzedaż przerosła oczekiwania i była wyższa od przedaukcyjnych estymacji. Sytuacja ta skłania do zastanowienia się nad inwestowaniem, szczególnie inwestowaniem w sztukę.

W związku z rosnącym w Polsce zainteresowaniem tematem inwestowania w sztukę, 22 października br. odbędzie się spotkanie "Inwestowanie w sztukę – moda czy konieczność". O swoich doświadczeniach i przemyśleniach będą rozmawiać eksperci, którzy zawodowo i z pasji zajmują się tematem szeroko pojętej sztuki i inwestowania w nią.

Aby uczestnicy spotkania mieli pełny obraz rynku i ścierających się na nim poglądów, do dyskusji zaproszeni zostali zarówno przedstawiciele domu aukcyjnego DESA Unicum, firm doradzających przy inwestowaniu w sztukę: Wealth Solutions, Noble Concierge i BRE Private Banking & Wealth Management, jak i dziennikarze, którym ten temat jest bliski.

Eksperci z Galerii 65, która specjalizuje się w fotografii kolekcjonerskiej, opowiedzą o specyfice tego środka przekazu i o tym, kiedy odbitka kolekcjonerska powinna być traktowana na równi z innymi dziedzinami sztuki.

Zaprezentowany zostanie też Kompas Sztuki, czyli ranking polskich artystów współczesnych, który powstał w oparciu o współpracę z 79 galeriami komercyjnymi i niekomercyjnymi w Polsce.

Gościem specjalnym spotkania będzie Krzysztof Musiał - biznesmen i jeden z największych kolekcjonerów sztuki w Polsce.

Spotkanie odbędzie się 22 października, początek o godz. 10.00, w siedzibie Agory, ul. Czerska 8/10. Kontynuacją części formalnej będzie wieczorne spotkanie w warszawskim klubie Level, które rozpocznie się o godz. 19.00. Organizatorami spotkania są: Gazeta.pl i portal finansowy Bankier.pl. Spotkanie odbywa się pod patronatem Fundacji InternetPR, przy współpracy z agencją Public Relations – FineArt Communications.


Dodatkowych informacji udzielają:

Magdalena Żuk

FineArt Communications
e-mail: mzuk@fineart-com.pl

tel.: 22 897 31 88

kom.: 0608 36 29 96

Michał Macierzyński

Analityk Bankier.pl

e-mail: m.macierzynski@firma.bankier.pl

tel.: 0 503 003 386

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 14